Минув рік від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. Пишемо ці слова і розуміємо наскільки вони жахливо звучать. Таких подій ніхто не чекав і навіть уявити не міг, що подібне може відбутися. Український бізнес, мільйони людей, кілометри рідної землі – всі зустрілись з труднощами.
Для Enjoy The Wood війна також стала руйнівною. Наше підприємство у перший місяць знищили, проте ми набрались мужності та відновились. Детальніше про рестарт читайте у статті “Відновлення виробництва Enjoy The Wood”. Вже пройшло 8 місяців після переїзду, тому ми запитали засновника компанії Ігоря Фостенка про адаптацію, складнощі та плани на майбутнє.
З 24 лютого події біля Києва дуже стрімко розвивались. Цех та офіси знаходились в Ірпені, Бучі та Бородянці. На жаль, в березні вони потрапили під російську окупацію, у квітні – ми дізнались, що виробництво зруйновано. А у травні – набрались сил та вирішили відновлюватись.
Сьогодні наша потужність – 50% від того, що було. Проте ми дуже радіємо і частковому відродженню, адже багато процесів нам вдалось оптимізувати. Зараз, дивлячись на ситуацію в країні, розуміємо, що могли взагалі не відновитись.
Перший місяць був метушним. Паралельно з технічними питаннями ми відразу почали працювати, щоб завершити замовлення та виконати зобов’язання перед клієнтами. Також шукали можливості розселення людей, бо ми перевезли частину команди з Київської області. Одночасно навчали нових співробітників. Зараз приходжу на виробництво, бачу як все працює, і складно повірити, що нам вдалось це зробити за такий короткий термін.
Складнощів було дуже багато – знайти приміщення, обладнати його, знайти житло для людей, навчати нових робітників, налагоджувати логістику, організовувати нові ланцюги роботи. Проблем було багато, проте з усім ми впорались “на відмінно”, безпосередньо, завдяки команді. Кожен взяв на себе частину відповідальності і ми разом подолали всі труднощі.
Впливає дуже, але в нас вцілів генератор на зруйнованому підприємстві. Ми його одразу перевезли у нове приміщення та під’єднали. Тому, коли почались відключення світла, вони не дуже вплинули на роботу, бо ми були готові. Проте для багатьох бізнесів в умовах війни це дійсно стало проблемою. Непрацездатність породжує неможливість відстоювати економічний фронт.
Нам важливо допомагати країні, тому в багатьох питаннях доводиться швидко адаптовуватись
Не впевнений щодо нових, але старі традиції точно залишились. Наприклад, ми годуємо людей на виробництві. Це була одна з ключових умов. Обладнали пункт допомоги (поставили пральні машинки та сушарки), бо у людей вимикають світло і вдома немає можливості закрити побутові питання. А на роботі вони можуть випрати речі, приготувати їжу тощо.
Ми з Мариною завжди кажемо, що у компанії є два типи клієнтів – зовнішні (хто купує карту Enjoy The Wood) та внутрішні (наші співробітники). До всіх клієнтів ми відносимось розумно, правильно, з повагою. І не дивлячись на все, намагаємось піклуватись про всіх, хто поруч з нами.
Відповідь проста – максимально підтримувати економіку країни, прожити 2023 рік з перспективою зростання, повернутись до об’ємів виробництва і продажів 2021 року. Тому зараз шукаємо можливості, збираємо креативні ідеї, аналізуємо що було в розробці і що планували.
Повномасштабне вторгнення в Україну, звичайно, дуже змінило наші плани, проте відкрило й можливості
Зараз працюємо над оптимізацією витрат, тому впевнені, що найближчим часом з’являться приємніші за ціною мапи для українців. Запустили декілька проектів на Kickstarter, які непогано спрацювали. Тепер готуємось до випуску пазл-квесту на 2000+ елементів. Обов’язково повноцінно презентуємо вам цей продукт.
Будувати український бізнес під час війни нелегко, але не складніше, ніж бути на фронті, воювати, захищати країну. Ми просто робимо те, що вміємо. Якщо не ми, то хто? Це наша відповідальність дати людям роботу, не здаватись морально і духовно. Тому й продовжуємо працювати, попри всі загрози та складнощі.
Війна в Україні показала важливі істини:
Ми дякуємо кожному клієнту, члену команди, нашій армії, волонтерам та всім, хто донатить. Зараз час, коли українці мають бути згуртованими та показувати свою ідентичність. І окремо дякуємо, що ми, як бізнес під час війни, існуємо, розвиваємось та разом наближаємо перемогу